Meny
Se om vi kan leverera till dig

Kundservice

Kundservice

0771-23 24 25

Öppettider:
Måndag: 08:00-22:30
Tisdag - Fredag: 08:00-17:00
Söndag: 17:00-22:30

Kontakta oss

Kontaktuppgifter

Huvudkontor
Växel: 0451-480 00

Industrigatan 22
281 43 Hässleholm

Frågor & svar

Väljer du att betala med kort reserveras ditt inköpsbelopp tisdagen före leverans, men beloppet dras först på leveransdagen. Väljer du att betala mot faktura skall den regleras inom 10 dagar. Vid fakturabetalning tillkommer en fakturaavgift på 30 kronor per faktura och en kreditprövning sker innebärande att en kreditupplysning inhämtas. Vid prenumeration skickas fakturan med post dagen efter leverans, vid engångsköp dagen efter ditt köp.

Du kan kontrollera dina kommande leveranser på: www.citygross.se/mina-sidor/kommande-leveranser/.

Tisdagen före leverans får du ett mejl med en orderbekräftelse på vad du beställt för leverans kommande vecka

Du kan enkelt byta till en annan av våra matkassar här.  Glöm inte att ta bort den som ligger i ”Min leverans”.

Kontakta vår kundservice om din leverans ej motsvarar dina förväntningar, så hjälper de dig!

Om du betalat med kort återförs reklamationsbeloppet till samma kort. 

Du hanterar din prenumeration på Mina sidor ( under kategorin: prenumeration ). Det gäller oavsett om du vill pausa eller säga upp din prenumeration.

Vi gör alltid vårt yttersta för att din leverans minst skall motsvara dina förväntningar. Om vi ändå misslyckas ersätter vi dig med värdet på den vara som ej motsvarar dina förväntningar, efter att du reklamerat din order på www.citygross.se/kundservice-och-kontakt/. Du kan använda formuläret du hittar där, eller så mejlar du din reklamation till citygrossmatkasse@citygross.se.

Kontakta vår kundservice om din leverans ej motsvarar dina förväntningar, så hjälper de dig!

Om du inte fått dina beställda varor brukar vi kunna leverera dem dagen efter kl 17.00-19.00. Kontakta kundservice, så hjälper de dig!

För att du skall kunna registrera ditt betalkort på vår beställningswebb måste du säkerställa att det är godkänt för samtlig internethandel via din bank. 

www.citygross.se/mina-sidor/leveransuppgifter/ kan du skriva in namn och personnummer om du vill att någon annan hämtar varorna i butik. Personen som hämtar varorna visar upp sin legitimation och din orderbekräftelse i samband med uthämtning.

Vi hemlevererar måndagar och till utvalda postnummer söndagar. Hemleveranser sker kl 17.00-22.00. Dagen före leverans får du ett SMS om att leverans sker inom två timmar, för att du skall veta ungefär när vi kommer förbi.

 

Har du istället valt att hämta ut dina matkassar och varor i någon av våra butiker är du välkommen måndagar kl 16.00-19.00. Du får en SMS-påminnelse tidigare på dagen för att du inte skall glömma bort din uthämtning. 

Är ingen hemma, ställer vi dina varor utanför din entrédörr och meddelar dig per SMS. Bor du i ett flerfamiljshus kontaktar vi dig istället dagen efter för att boka in en ny leveranstid.

 Vid avlämning övertar du som kund ansvaret för varorna. Det betyder att vi ej ansvarar för om kassarna försvinner eller innehållet påverkas negativt efter avlämning. Eftersom du alltid får ett SMS när vi lämnat varor utanför din dörr är det mycket viktigt att du håller dina kontaktuppgifter i din profil uppdaterade, så att du får vårt meddelande om att vi levererat dina varor. Där skriver du även in din portkod om du bor i ett flerfamiljshus, så att vi kan leverera din matkasse.

Du lägger till din rabattkod i "Min leverans", klicka på lägg till rabattkod & skriv sedan in den rabattkod du vill använda.

Du hittar Min Leverans längst uppe i det högra hörnet, oavsett vilken av våra sidor du är inne på.

Vår betalningspartner Payex gör en kreditprövning inför fakturering. Det sker därmed om du valt att betala din beställning via faktura eller om din kortbetalning misslyckats och vi därmed istället fakturerar dig. Har du frågor med anledning av kreditprövning är du välkommen att kontakta Payex direkt på 0498-20 15 17!

Om du valt kortbetalning men ändå fått en faktura kan det finnas flera anledningar. Du kan ha ett nytt betalkort och glömt att registrera kortets uppgifter på ”Mina sidor”, du kan ha missat att aktivera ditt kort för internetköp eller så saknar ditt kort täckning för köpet. Om ditt kortköp ej går igenom skicka vi efter sedvanlig kreditprövning en faktura för att du inte skall riskera att missa att få dina varor.

Kontakta oss

Har du en fråga, eller vill reklamera en vara, använd formuläret nedan


Vi har mottagit ditt meddelande

Vi behandlar ditt ärende så fort som möjligt och hör av oss

Kontaktuppgifter

Beskriv ditt ärende

Vi behandlar ditt ärende så fort som möjligt och hör av oss

Din webbläsare är över 4 år gammal och är en säkerhetsrisk för dig och alla på ditt nätverk.

Vänligen ladda ner en modern webbläsare.

Här är två alternativ som vi rekommenderar:

Chrome Ladda ner Firefox Ladda ner