Meny
Se om vi kan leverera till dig

Vanliga frågor & svar

Hur köper jag matvaror?

Bamse recept

Börja med att gå till våra Matvaror. Lägg till frukost, mellanmål och dina färska frukt- och gröntfavoriter tillsamma schyssta priser som i butiken.

Handlar du samma knäckebröd eller yoghurt varje vecka? Du kan spara tid och slippa glömma något genom att markera dina favoritvaror som prenumeration genom att klicka på prenumerationsknappen "Prenumereraknappen. Givetvis kan du enkelt ändra varor och justera antal vecka till vecka i Min leverans Min leverans.

Kan man prenumerera på matvaror?

Du kan enkelt lägga till matvaror i Min leverans Min leverans. Är det några varor du vet att du handlar varje vecka klickar du enkelt i prenumerationsknappen "Prenumereraknappen så läggs de till din leverans varje vecka.

Vad är 1-Klickshandel?

Med 1-Klickshandel behöver du aldrig gå igenom kassan. När orderfönstret stängs kl 23:59 varje måndag bekräftas ordern automatiskt och varorna som ligger i Min leverans Min leverans skickas hem till dig eller vald butik. Läs mer om hur det fungerar här

Har ni någon nöjd kundgaranti?

City Gross gör allt för att överträffa dina förväntningar. Skulle det oförutsedda inträffa att en leverans uteblir eller att du blir missnöjd med dina varor hör du av dig till City Gross kundtjänst genom mejl citygrossmatkasse@citygross.se eller på telefon 0771- 23 24 25.

Hur vet jag om City Gross levererar till mig?

Är du inte inloggad kan du skriva in ditt postnummer överst på sidan för att se om City Gross kan leverera till dig och vilka dagar som hemleverans är möjlig.

Är du inloggad ser du högst upp när vi levererar till dig nästa gång.

Jag har ingen City Gross-butik i närheten där jag bor kan jag handla ändå?

City Gross har hemkörning till stora delar av Sverige, överst på alla sidor på vår webbplats kan du skriva in ditt postnummer för att se om vi levererar till dig och vilka dagar.

Hur ofta får jag leverans?

City Gross levererar på måndagar och till utvalda postnummer på söndagar.

Hemleveranser sker mellan kl 17-22.

På måndagar kan du också välja att hämta ut dina varor i någon av våra butiker. Upphämtning i butik sker mellan kl 16-19 på måndagar.

Vad gör jag om en vara saknas eller är dålig?

Vi gör alltid vårt yttersta för att inget skall saknas. Händer detta trots allt ersätter vi dig med varans värde. Om du fått en dålig vara eller saknar något i din beställning reklamerar du din order eller delar av den via vår kundtjänst.

Kontakta kundtjänst via något av alternativen nedan:

Telefon: 0771-23 24 25
E-post: citygrossmatkasse@citygross.se

Hur reklamerar jag en vara?

Du reklamerar varor genom vår kundtjänst. Vi ersätter dig för varans värde.

Kontakta kundtjänst via något av alternativen nedan:

Telefon: 0771-23 24 25
E-post: citygrossmatkasse@citygross.se

Hur kan jag planera att vara hemma när ni ska leverera?

Dagen innan din leverans skickar vi ett SMS till ditt angivna mobilnummer med mer detaljerad leveransinformation. Om något oväntat händer meddelar vi även detta genom SMS-notifikationer.

Vad händer om jag är inte hemma när leveransen är planerad?

Är ingen hemma ställer vår chaufför dina varor utanför dörren. När chauffören lämnat dina varor utan för din dörr, blir du avsierad genom ett sms att dina varor står utanför dörren. 

Vid avlämning tar du som kund över ansvaret för varorna. Det betyder att City Gross inte ansvarar för om dina varor skulle försvinna eller förstöras efter avlämning. Chauffören skall alltid ta kontakt med dig för att berätta att de lämnat varor utanför din dörr. Det är därför viktigt att du håller dina kontaktuppgifter aktuella i din profil. Tänk även på att du kan skriva in din portkod här så chaufförerna kommer in för att leverera dina varor.

Vad händer om jag glömmer hämta min leverans i butik?

Ingen fara! Om du inte hämtat ut dina varor innan kl 19 ställs de i ett kylrum i butiken.

Dina varor kan sedan hämtas ut under butikens öppettider fram till kl 19 på tisdagen efter. Gå till förbutiken så hjälper de dig.

Vad händer om min leverans blir sen?

Ibland kan oförutsedda händelser skapa förseningar av våra leveranser. Skulle vi tvingas leverera efter kl 22 måndag/söndag kväll ersätter vi dig med 100 kr. 

Kontakta kundtjänst via något av alternativen nedan:

Telefon: 0771-23 24 25
E-post: citygrossmatkasse@citygross.se

Jag bor i en fastighet med portkod hur kommer chauffören in då?

På Mina sidor under mina uppgifter fyller du i din portkod så att chauffören kan leverera dina varor till din dörr.

När kan jag få min första leverans?

Senaste dagen att beställa dina varor är 7 dagar innan leverans. Måndagar är sista dagen att lägga till varor i din beställning för leverans söndag eller måndag veckan därpå.

Hur gör jag om jag inte vill ha leverans varje vecka?

Under Mina sidor > Kommande leveranser kan du välja vilka veckor du vill ha dina varor. 

Hur gör jag ett uppehåll i min prenumeration?

Om du vill göra ett uppehåll i din prenumeration kan du göra det under Mina sidor > Prenumeration.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Hos oss har du ingen bindningstid utan endast en uppsägningstid som är på 7 dagar. Du kan även välja att pausa dina kommande leveranser under Mina sidor >  Prenumeration alternativt avboka enskilda leveranser under Mina sidor > Kommande leveranser.

Hur betalar jag?

Betal- och kreditkort
Du kan välja att betala dina varor med ditt betal- och kredit kort. De kort vi accepterar är:
- VISA
- Mastercard
- Maestro

Faktura
Väljer du att betala dina varor på faktura tillkommer en faktura avgift på 30kr per faktura och betalningsvillkor på 10 dagar. Vid faktura betalning kommer en kreditprövning ske och en kreditupplysning att inhämtas.

Hur får jag min faktura?
Fakturan skickas ut via post dagen efter leveransen om du har en prenumeration. Vid engångsköp skickas fakturan dagen efter ditt köp.

 

Hur garanterar ni trygga kreditkortstransaktioner?

Verified by Visa skyddar ditt kort från otillåtet användande och visar att webbplatsen du handlar från prioriterar betalningssäkerhet. Läs mer om Verified by Visa

City Gross lagrar aldrig ditt kortnummer på våra servrar.

City Gross är också med i Trygg E-handel.

När dras betalningen från mitt konto?

Har du en aktiv prenumeration och valt kortbetalning reserveras pengarna från ditt konto under tisdagen veckan innan leverans. Pengarna dras sedan från ditt konto på leveransdagen.

Varför dras det 1 kr när jag registrerar mig?

När du fyller i dina uppgifter för första gången på Mina sidor och klickar betala kommer vi att reservera 1 kr på ditt konto för att kontrollera att ditt kort fungerar. Det samma gäller om du ändrar dina kortuppgifter. City Gross återbetalar denna krona när vi drar kostnaden för din första leverans.

Varför har betalningen för mina varor inte dragits från mitt kort?

En misslyckad dragning kan bero på flera anledningar, du kan ha ett nytt betalkort och glömt att registrera kortets uppgifter på Mina sidor, du kan ha missat att aktiverat ditt kort för internetköp, eller så kan ditt kort sakna täckning. För att du inte skall riskera att missa att få dina varor kommer vi om ditt kortköp inte går igenom att skicka en faktura till dig efter sedvanlig kreditprövning och kreditupplysning.

Om du har frågor kring din betalning kontakt oss gärna på 0771-23 24 25 eller på citygrossmatkasse@citygross.se så hjälper vi dig.

Debiteringen av ditt konto sker på leveransdagen.

Varför har jag inte fått en faktura till min e-post?

Fakturorna skickas per post.

Din webbläsare är över 4 år gammal och är en säkerhetsrisk för dig och alla på ditt nätverk.

Vänligen ladda ner en modern webbläsare.

Här är två alternativ som vi rekommenderar:

Chrome Ladda ner Firefox Ladda ner